O mně

Moje první Whole30

Tímto článkem,bych vám chtěla ukázat, že se dát jíst i jinak a zdravě. Jelikož opravdová většina naší populace vyrostla na staročeských tradičních pokrmech není divu,že lidé jsou na určitý styl stravy zvyklý. Stejně jako já a moje okolí jedí konzumně a já jsem si uvědomila,že mi to prostě vadí. A alespon u sebe jsem to chtěla změnit. Na instagramu kolovalo whole30 výzva a já jsem si o tom začla zjištovat více jelikož mě to zajímalo. Našla jsem si o tom i informace na internetu a našla jsem i knihy,které mohou pomoct.
Neváhala jsem a na doporučení Leničky Králíčkové jsem si objednala knihu Jídlo na  prvním místě. Krásná obsáhlá kniha,která krásně popisuje jak funguje naše tělo a i jak je funguje celý program Whole30.

47123340_758838054456575_1481660238472937472_n

 

Co je vlastně Whole30?

Už hned ze začátku Whole30 není dieta,ale je to detoxikační program na 30-dní,který vám pomůže očistit tělo a i mysl. Je opravdu důležité to nepovažovat za dietu a nějaké životní omezení. Proto také v knize píšou at během program nestoupáte na váhu.Celkově veškeré informace najdete i na stránkách programu: https://whole30.com/  
Na 30 dní vyřadíte z jídelníčku veškeré průmyslově zpracované potraviny jako jsou obilniny, rýže, luštěniny, sladkosti, cukr, mléčné výrobky, alkohol. Budete jíst pouze: kvalitní maso a ryby, stejně tak kvalitní farmářská vejce, zeleninu, ovoce a ořechy a zdravé oleje jako je třeba kokosový. Místo másla používáte přepuštěné 
 ajurvédské máslo Ghí, ale pozor o ty které se dají sehnat v obchodě označené jako Ghí nejsou ty pravé. Oni je totiž tepelně upraví jen na pár hodin a už jsou považovány za zdravé. Pravé Ghí se vaří přes 12 hodin,protože to je zbavené laktózy a vzniká tak 100% tuk.
Podmínkou whole30 
je mít 3 plnohodnotná jídla denně, každé z nich musí obsahovat bílkoviny, sacharidy a tuky.To je hodně důežité aby jste nestrádali. Například svačiny tu vůbec nejsou potřebné jelikož když připravíte plnohodnotné jídlo,tak vás nasytí tak ,že si samo tělo řekne kdy má hlad a to spravné.
Základem programu je si připravovat opravdu plnohodnotná jídla,proto další pravidlo je nepřipravovat si z povolených potravin jídla,která jsou nepovolená. Například chléb ze semínek,lívance nebo palačinky.

Základem je opravdové čisté jídlo.

46830988_335796470540682_6317683243562827776_n

 

Jak jsem do whole30 naskočila?

Já jsem se rozhodla udělat změnu ve stravě díky této výzvě,jelikož jsem dlouhodobě jedla i bílé pečivo a hlavně sladkosti typu čokolády a občas i sušenky chtěla jsem se odnaučit závislosti na cukru. Věděla jsem,že si už prostě nedám ten chleba se šunkou kdykoliv kdy nebudu mít náladu vařit. Vlastně když nad tím,přemýšlím opravdu mě to i naučilo víc přemýšlet o tom o uvařím a co jím. Whole30 je opravdu program který musíte dodržovat jinak nefunguje. Já jsem věděla že do toho chci jít, že mi to něco dá. A dalo mi to opravdu hodně.Mých 30dní začalo v říjnu,byl to měsíc velkých změn amoje tělo si o to řeklo také. Ze začátku se li stalo že jsem měla dvě stejná jídla po sobě jelikož jsem se toho bála,ale pak jsem si řekla, že si budu vařit a bude to pestré. Na první jídlo jsem si oblíbila hodně kombinaci vajec se zeleninou. Byla to super volba jelikož vejce se dají udělat na spousty způsobů.

Jak můj měsíc probíhal?
Jak jsem psala můj měsíc začal v říjnu. Zeleninu už na zahrádce bohužel neseženete jen tu co jsme měli v zásobách ve sklepě. Věděla jsem,že se mohu držet i knihy,kterou jsem si zakoupila. Tak jsem měla i nějakou menší inspiraci i z knihy. Sepisovala jsem si vždy seznam jídel na celý týden,jelikož mi to nejen pomáhalo při nákupu,ale jsem věděla co budu celý týden jíst. První dva dny byli pro mě asi nejhorší ,protože tělo dostane šok z toho co najednou přijme. Dokonce se mi i zdá sen o blbých sladkých snickerskách . Haha 😀 Věřte mi je to,jen o pár dnech. Pak nastane takový klid,který jsem ještě nikdy nezažila. Sacharidová chřipka mě opustila a to byla uleva. Jediné co mě pak ještě čekalo byla moje plet, která přirozeně reagovala na změnu. To se ale do týdne také upravilo a já vesele pokračovala dál. Toto jsou takové momenty,který každý zažije individuálně. Někdo je nemá vůbec a někdo je má extremní. Ukážu vám i co jsem například jedla. Mým oblíbencem se stalo mrkvové pyré nebo dokonce i řepové pyré s masíčkem.

 

Co bych řekla na závěr?

Těchto 30dní mi opravdu změnilo pohled na jídlo. Vím,že člověk je na světě aby žil a prožil si svůj život v poklidu. Nejsme tu od toho abychom se přejídali ,ale abychom přemýšleli co svému tělu dáváme za živiny.
Whole30 bych doporučila každému,kdo o něm přemýšlí či se o tom dověděl od někoho z okolí. Opravdu si vaše tělo řekne kdy má hlad a kdy ne. Věřte mi 🙂
Mějte rádi své tělo a dopřejte mu opravdové jídlo 🙂

Přemýšlíte o tom,že začnete?:) Neváhejte a jdete do toho 🙂

 

46958035_733521773677681_1572454541440319488_n

 

 

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s